Child Development Forum
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.
Σύνδεση

Έχω ξεχάσει τον κωδικό μου

ΑΘΗΝΑ
Μάρτιος 2024
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Ημερολόγιο Ημερολόγιο

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

Γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών με σύνδρομο down

Πήγαινε κάτω

Γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών με σύνδρομο down Empty Γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών με σύνδρομο down

Δημοσίευση από Admin Τρι Μάης 25, 2010 3:14 pm

Τα παιδιά με σύνδρομο Down εμφανίζουν καθυστερημένη γλωσσική ανάπτυξη. Κατά τα πρώτα χρόνια της ζωής τα παιδιά με «φυσιολογική» ανάπτυξη δε χρησιμοποιούν την ομιλία ως μέσο επικοινωνίας αλλά κυρίως την «μωρολογία». Χρησιμοποιούν, δηλαδή, ήχους που δεν συνιστούν καμία γνωστή λέξη της ομιλούμενης γλώσσας με συγκεκριμένο όμως επικοινωνιακό σκοπό. Τα παιδιά με σύνδρομο Down εμφανίζουν μωρολογία με χρονική καθυστέρηση σε σχέση με τα παιδιά που δεν πάσχουν από σύνδρομο Down, όπως επίσης με χρονική καθυστέρηση εμφανίζουν την ικανότητα να μιμούνται πράξεις και να χρησιμοποιούν χειρονομίες. Αυτές οι δεξιότητες ωστόσο, όταν εμφανιστούν, ακολουθούν το φυσιολογικό ρυθμό ανάπτυξης και τελικά στο στάδιο αυτό το επικοινωνιακό σύστημα των παιδιών με σύνδρομο Down αποτελείται από περισσότερες «χειρονομίες» και λιγότερη παραγωγή ήχων σε σχέση με τα παιδιά που δεν πάσχουν από σύνδρομο Down τα οποία βρίσκονται στο ίδιο στάδιο γνωστικής ανάπτυξης.

Κατά το επόμενο εξελικτικό στάδιο γλωσσικής ανάπτυξης, το στάδιο των «πρώτων λέξεων», τόσο η ικανότητα πρόσληψης όσο και η ικανότητα παραγωγής του λόγου είναι καθυστερημένες, με την ικανότητα πρόσληψης σε καλύτερο επίπεδο από αυτό της παραγωγής. Όσον αφορά το λεξιλόγιο, παρ' ότι ο ρυθμός εμφάνισης νέων λέξεων είναι αργότερος, το εύρος του λεξιλογίου που τα παιδιά με σύνδρομο Down χρησιμοποιούν είναι το ίδιο με αυτό που αναμένεται να χρησιμοποιεί κάθε παιδί που βρίσκεται σε αυτό το στάδιο ανάπτυξης.

Στο στάδιο των «δύο λέξεων» τα παιδιά με σύνδρομο Down βάζουν λέξεις μαζί για να επικοινωνήσουν το ίδιο εύρος ιδεών με τα παιδιά που δεν πάσχουν από σύνδρομο Down. Ωστόσο η Le Prevost υποστηρίζει ότι πολλές από τις φράσεις που χρησιμοποιούν έχουν μαθευτεί με «παπαγαλία».

Για τα στάδια που ακολουθούν το στάδιο των «δύο λέξεων», η Le Prevost υποστηρίζει πως τα παιδιά με σύνδρομο Down δυσκολεύονται στο να κατασκευάζουν προτάσεις που να αποτελούνται από παραπάνω από δύο λέξεις και οι Buckley αναφέρουν ότι δυσκολεύονται να ακολουθήσουν γραμματικούς και συντακτικούς κανόνες ιδιαίτερα στον αυθόρμητο λόγο. Στα στάδια αυτά, λέξεις με δύσκολο νόημα σπανίως γίνονται κατανοητές και ακόμη σπανιώτερα χρησιμοποιούνται. Επιπροσθέτως οι δεξιότητες που απαιτούνται ώστε να λειτουργεί ένα σύστημα επικοινωνίας (π.χ. η ικανότητα οι ομιλητές να μιλούν με σειρά) εμφανίζονται με καθυστέρηση στα παιδιά με σύνδρομο Down. Η επικοινωνία επηρεάζεται και από τα προβλήματα άρθρωσης που αντιμετωπίζουν τα οποία οδηγούν σε δυσκολίες κατανόησης της ομιλίας τους από τον ακροατή.

Πηγή: Γιώργος Κ. Φούρλας - M.Ed., M.Sc.CCS., MRCSLT (Δημοσίευση στο περιοδικό «λογοπεδική», Β,1,1993)
Admin
Admin
Admin
Admin

Άντρας Ηλικία : 52
Τόπος : Αθήνα

https://childdevelopment.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή

- Παρόμοια θέματα

 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης